سفارش تبلیغ
صبا ویژن
 

هلال

 
امروز: پنج شنبه 103 فروردین 9

 
حاج احمد هنوز طعم شیرین فتح خرمشهر را در ذائقه‌اش احساس می‌کرد که خبر تلخ تهاجم ارتش صهیونیستی به خاک لبنان را شنید.
او در اواخر خرداد سال 1361 طی ماموریتی به همراه یک هیات عالی‌رتبه دیپلماتیک از مسئولین سیاسی – نظامی کشورمان راهی سوریه شد تا راه های مساعدت به مردم مظلوم و بی‌دفاع لبنان را بررسی نماید.
اخوان نیز پس از ثبت لحظات تاریخی و حساس فتح خرمشهر درتیرماه 1361بعد از حمله گسترده زمینی، دریایی، هوایی رژیم صهیونیستی به همراه یک هیأت دیپلماتیک داوطلبانه عازم لبنان می‌شود، علیرغم اینکه برخی از دوستانش باتوجه به محاصره بیروت و شرایط خاص یک کشور اشغال شده به او توصیه می کنند از چنین سفر خطرناکی صرف نظر کند، اما تاب نمی‌آورد و راهی لبنان می شود...

سید محسن موسوی هنگام حمله اسرائیل به جنوب لبنان در تهران به سر می برد، او با قطع مرخصی خود بلافاصله عازم سوریه شد تا هر چه سریعتر خود را به محل کارش در بیروت برساند
ساعت 16:30 بعد از ظهر 13 تیر 1361 سید محسن موسوی به اتفاق احمد متوسلیان ، تقی رستگارمقدم و کاظم اخوان با اتومبیل سفارت جمهوری اسلامی ایران عازم بیروت شدند.
تا اینکه....

در چهاردهم تیر ماه 1361 خودروی سیاسی سفارت جمهوری اسلامی ایران که در حمایت پلیس دیپلماتیک لبنان از شهر بندری طرابلس به بیروت باز می گشت برخلاف ضوابط بین المللی ومصونیت دیپلماتها در منطقه ی برباره توسط مزدوران مسلح تحت امر اسرائیل موسوم به "قوات البنانیه" متوقف گردیده و 4 دیپلمات ایرانی به نامهای: "سید محسن موسوی" (کاردار سفارت) "حاج احمد متوسلیان" (وابسته نظامی) "تقی رستگار مقدم" (کارمند سفارت) و "کاظم اخوان" (خبرنگار وعکاس ایرنا) ربوده شده اکنون بیش از ده هزار روز است که خانواده های این عزیزان در انتظار بازگشت ایشان به سر میبرند.

منابع:
سایت چهار دیپلمات
پایگاه اطلاع رسانی چهار دیپلمات ربوده شده ایرانی در لبنان


 نوشته شده توسط هلال در سه شنبه 88/9/10 و ساعت 2:14 عصر | نظرات دیگران()
درباره خودم

هلال
هلال
دشمن بزرگ اسلام و بشریت صهیونیسم با تاریک کردن فضای جهان، توانسته است اهداف پلید و شوم خود را پیش ببرد. هلال سعی می کند با نور خود حقایق را نشان دهد.

آمار وبلاگ
بازدید امروز: 10
بازدید دیروز: 12
مجموع بازدیدها: 127938
جستجو در صفحه

لوگوی دوستان
خبر نامه