سفارش تبلیغ
صبا ویژن
 

هلال

 
امروز: جمعه 103 فروردین 31

وزیر صنایع و بازرگانی رژیم صهیونیستی از کاهش نسبت افراد متخصص در زمینه های مختلف در اسراییل به شدت انتقاد کرد و با انتقاد تلویحی از پدیده فرار مغزها به سبب کاهش بودجه های آموزشی به نفع حوزه های امنیتی و نظامی،  این رژیم را در شرایط کنونی نیازمند نخبگان علمی بیشتردانست.

به گزارش خبرگزاری قدس (قدسنا) به نقل از پایگاه خبری آکا پی اس،  بنیامین بن الیعازر که در جمع دانشجویان دانشکده مهندسی دانشگاه حیفا سخن می گفت ، افزود: معتقدم حکومت ، شمار زیادی از مردانی را در اختیار دارد که در زمینه های وکالت و اقتصاد خبره هستند همانهایی که برای مدیریت دیگران کار می کنند اما آنچه که امروز ما برای استمرار در توسعه فن آوری و پیشرفت به آن احتیاج داریم افراد کاردان و حرفه یی و علمی است.

وی خطاب به دانشجویان اسراییلی گفت: شما مهندسان نقش بسیار تعیین کننده یی در پیشرفت و توسعه اسراییل دارید .

 وزیر صنایع و بازرگانی رژیم صهیونیستی مدعی شد از جمله مسایلی که اسراییل را در ردیف کشورهای پیشرفته دنیا قرار می دهد همین دانشگاهها و مهندسانی است که در دانشگاهها تحصیل را فرامی گیرند.

بن الیعازر در ادامه به وجود بحران مالی در بخش آموزش رژیم صهیونیستی اعتراف کرد و هشدار داد چنانچه حکومت اسراییل چاره یی جدی در خصوص رفع بحران مالی در این بخش نیندیشد بخش آموزش ضربه جدی خواهد خورد و در پی آن وضعیت اقتصادی و اجتماعی اسراییل نیز بحرانی تر خواهد شد.

گفتنی است در سالهای گذشته اختصاص بودجه آموزش در اسراییل به بخش نظامی و امنیتی (ناشی از استمرار انتفاضه فلسطینیان) مشکلاتی از جمله فرار مغزها و خروج سرمایه ها در این رژیم ایجاد کرده است به گونه یی که بر اساس آخرین گزارش انتشار یافته  ، بیشتر افرادی که اسراییل را به قصد کشورهای اروپایی یا امریکا ترک گفته اند، قشر تحصیل کرده و نخبگان دانشگاهی اسراییل می باشند. این مساله در کنار تبعات علمی مانند فرار مغزها ، منجر به افزایش تورم و بیکاری ناشی از ورود افراد بی سواد و گرسنه و جویای کار شده است که هیچ مزیتی برای عرضه ندارند.

پروفسور دن بن دیوید، استاد اقتصاد در دانشگاه تل اویو و رییس موسسه مستقل مطالعات اجتماعی "توب" در قدس اشغالی در گزارشی به تاریخ نهم آوریل سال جاری به افشای برخی از مسایل مربوط به کاهش بودجه آموزشی به نفع بودجه امنیتی پرداخته است. بن دیوید  در مصاحبه ای با روزنامه جروزالم پست نسبت به اوضاع پریشان مهاجرت و اندوخته علمی در اسراییل شکوه سر داد و در عین استفاده مداوم از عباراتی چون "داریم به جهنم می رویم،" "واقعا به دردسر افتاده ایم،" و "اگر کاری نکینم کارمان تمام است" تصویری واقع نما از جامعه مهاجرین و نیز اوضاع محیط های علمی اسراییل ارایه نمود.


 نوشته شده توسط هلال در جمعه 89/2/24 و ساعت 12:37 صبح | نظرات دیگران()
درباره خودم

هلال
هلال
دشمن بزرگ اسلام و بشریت صهیونیسم با تاریک کردن فضای جهان، توانسته است اهداف پلید و شوم خود را پیش ببرد. هلال سعی می کند با نور خود حقایق را نشان دهد.

آمار وبلاگ
بازدید امروز: 4
بازدید دیروز: 12
مجموع بازدیدها: 128306
جستجو در صفحه

لوگوی دوستان
خبر نامه