سفارش تبلیغ
صبا ویژن
 

هلال

 
امروز: پنج شنبه 103 فروردین 9

فرزندان روح الله، با عکس امام (ره) محاصره غزه را شکستند "کار نمادین و درخشان اعزام کاروان دریائی به غزه، باید در دهها شکل و شیوه‌ی دیگر بارها و بارها تکرار شود. حکومت سفاک صهیونیست و حامیان آن بویژه آمریکا و انگلیس باید قدرتِ شکست‌ناپذیر عزم و بیداریِ وجدان عمومی جهان را در برابر خود ببینند و حسّ کنند."

این بخش‏هایی از پیامی بود که رهبر معظم انقلاب به مناسبت حمله وحشیانه ر‍ژیم صهیونیستی به اولین کشتی ترک تبار شکستن محاصره غزه صادر کردند. به دنبال این حمله بود که تلاش‏هایی برای ارسال مجدد کاروان‏های کمک رسانی و شکستن حصر غزه در ایران و کشورهای دیگر آغاز شد اما اولین تلاشی که به نتیجه رسید تلاش فعالان فرهنگی بخش خصوصی بود که توانستند تابوی محاصره غزه را در غالب کاروان آسیایی شکست حصر غزه زیر پا بگذارند. شب گذشته اعضای این کاروان پس از رساندن کمک‏های مردم آسیا به غزه به ایران بازگشتند.

به گزارش رجانیوز، مراسم استقبال از 11 تن از اعضای این کاروان که از ملیتهای هندی ‏، پاکستانی و افغانی بودند، بامداد شنبه ساعت 3.5 صبح در محل فرودگاه امام خمینی برگزار شد. در این مراسم، فرزندان خمینی کبیر که با پرچم ایران اسلامی  و تصاویر امام و رهبرانقلاب محاصره غزه را پایان داده وبه این منطقه وارده شده بودند، مورد استقبال مردم انقلابی کشورمان قرار گرفتند.

کاروان آسیایی غزه سفر خود را هجدهم آذر ازدهلی نو  و مزار مهاتما گاندی برای شکست حصر غزه آغاز کرد و سرانجام و علی رغم تمامی مشکلات پیش رو در تاریخ 13 دیماه جاری موفق به شکست حصر غزه  شد ـ اعمال شده توسط دولتین مصر و اسرائیل ـ وارد فلسطین شد. این کاروان یک میلیون دلار کمکهای دارویی ‏ ‎، غذایی و مالی مردم آسیا را به غزه رساند.

کاروان آسیایی شکست محاصره غزه سرانجام وارد این باریکه مقاوم شد. با تلاش های اعضای کاروان، مصر مجبور شد تا قسمتی از کمک های مردم ایران را نیز وارد غزه کند. صبح امروز اعضای ایرانی الاصل کاروان آسیایی ساعت 3:45 دقیقه بامداد در میان استقبال عده ای از دانشجویان و شخصیت های همچون  سردار سعید قاسمی، وارد ایران اسلامی شدند.

قبل از ورود اعضا، تعدادی از دانشجویان با شعارهایی بر علیه رژیم صهیونیستی و در حمایت از مردم غزه، برای ملاقات کسانی که قدم به سرزمین مظلوم غزه گذاشتند، لحظه شماری می کردند. تعدادی از خانواده های حاضرین در کاروان نیز در بین جمعیت حضور دارند. پرچم‌های فلسطین و شعارهایی در مورد لزوم آزادی غزه، در دستان استقبال کنندگان قرار دارد. با اضافه شدن حاج سعید قاسمی به جمع، شور و حرارت آنها بیشتر می شود. سردار قاسمی شخصا شعارهایی بر علیه اسرائیل سر می دهد.

سید سلیم غفوری، مسوول هماهنگی کاروان آسیایی در ایران می گوید: " کاروان آسیایی از هند مسیر خود را شروع کرد و به سمت پاکستان آمد. از آنجا با هواپیما وارد خاک ایران شدند. شهرهای زاهدان، کرمان، یزد، اصفهان، قم، تهران و تبریز میزبان این کاروان در ایران بودند. وقتی کاروان وارد ایران شد، فعالان و دانشجویان ایرانی با کاروان همراه و وارد ترکیه شدند.

 

اعضای ایرانی تا سوریه به همراه کاروان بودند. کاروان آسیایی از مرز باب السلامه وارد سوریه شد و از طریق حلب به بندر لازقیه رفتند و آماده بودند همراه سایر عزیزان وارد بندر العریش مصر شوند. اما در نهایت دولت مصر با همراهی اعضای ایرانی کاروان موافقت نکرد و اجازه ورود به ایرانی ها نداد."

البته غفوری به ورود کاروان کمک های ایرانی نیز اشاره می کند: کمک های دارویی که در ایران تهیه شده بود در قالب 4 کانتینر وارد غزه شد. ولی هنوز باقی کمک های کاروان آسیایی وارد غزه نشده؛ مصری ها قول داده اند تا یکشنبه کل کمک‌ها وارد غزه بشود.

این مستند ساز ایرانی با اشاره به تاثیر حضور ایرانی ها در بین اعضای کاروان ادامه داد: همبستگی بوجود آمده خیلی زیبا بود. روز آخر که کاروان به سمت غزه اعزام می شد، اعضای ایرانی که از همراهی جا مانده بودند، وداع صمیمانه ای را انجام دادند. تمام اعضای کاروان تاکید داشتند که حضور آنها در غزه، حضور ایرانی ها نیز هست. این روحیه همبستگی یکی از اهدافی بود که به آن رسیدیم.

غفوری جلوگیری از ورود اعضای ایرانی کاروان تصمیمی مستقل نبود و تعاملی مصری _ اسرائیلی وداشته است: ممانعت از ورود اعضای ایرانی کاروان آزادی، خواست اسرائیلی ها بود. علت آن نیز واضح است. صهیونیست ها از نگاه و حرکت ایرانی و تاثیری که بر روی مردم غزه خواهد گذاشت، نگران بودند. اما آنها غافل هستند که شاید بتوان جلوی افراد را گرفتن اما هرگز جلوی تفکر را نمی توان گرفت. محبتی که سایر اعضای کاروان نسبت به ایران و حضرت امام (ره) داشتند، باعث شد عکس امام(ره) و رهبر معظم انقلاب اسلامی و پرچم ایران آنجا به اهتراز در بیاید.

اعضای کاروان هنوز وارد قسمت استقبال نشده اند. تعدادی از دانشجویان در مقابل پله برقی انتظار می کشند. صدای شعارهایی مانند "مرگ بر اسرائیل" ، " زنده باد غزه " و " خیبر خیبر یا صهیون" جمعیت استقبال کننده، فضای فرودگاه امام خمینی (ره) را پر کرده است. عده ای از مردم عادی که داخل سالن حاضر هستند، وقتی متوجه می شوند که قرار است اعضای کاروان آسیایی شکست محاصره غزه وارد شوند، از پشت شیشه آنها را تشویق می کنند.

برخی از دانشجویان تصاویری از حنانه سادات، کوچکترین عضو کاروران آسیایی در دست دارند. به راحتی می توان شور و شعف را در چشمان سعید قاسمی دید. قاسمی درباره حرکت کاروان آسیایی می گوید: "رهبر فرزانه انقلاب بعد از اتفاقی که برای کاروان اول آزادی غزه رخ داد و منجر به شهادت نه نفر از اعضای کاروان شد، فرمودند که؛ این کار زیبا بایستی به شکل های مختلف ادامه پیدا کند. سخن مقام معظم رهبری موتور حرکت دوستان بود. نزدیک به نیم میلیارد مسلمان در منطقه شرق آسیا وجود دارد و آنها می خواهند در وضعیت فعلی غزه سهیم باشند، اما تا به الان راه کار مناسبی پیدا نکرده بودند. انرژی عظیمی در مسلمانان شرق آسیا وجود دارد که نمود آن را در چنین حرکاتی می بینیم. "

مهندس سعید قاسمی با بیان اینکه ما تازه در آغاز راه هستیم، خاطر نشان کرد:کارهای زایدی که در دولت های گذشته انجام شد، فرصت سوزی کرد. اگر سمت فعالیت ها را بر روی مساله فلسطین که به فرموده آقا، روح الله(ره) عمق استراتژی جمهوری اسلامی است، متمرکز می کردیم، می توانستیم کاری بزرگت تر از کار امروز را انجام دهیم. اما هنوز هم دیر نشده است.

اولین عضو کاروان آزادی روی پله برقی قرار می گیرد. مظفر معراج، کودک پاکستانی که به همراه پدر، مادر و دو برادر خود در کاروان حضور داشتند بر روی دوش یکی از دانشجویان قرار می گیرد. بعد از او نیز پدرش یوسف علی معراج به همراه همسرش وارد سالن استقبال می شوند. حاضرین صلوات می فرستند و با شعارهای خود به فاتحان غزه تبریک می گویند.

سردار قاسمی به استقبال اعضای کاروان می رود و با صمیمت خاصی برادران همراه کاروان را در آغوش می گیرد. خانم ها نیز به دور بانوان کاروان آسیایی جمع شده اند و به آنها به خاطر این حرکت شجاعانه تبریک می گویند.

وقتی روح الله رضوی با کودک خود حنانه سادات وارد سالن می شود، همه به افتخار او شعار می دهند. همسر رضوی نیز او را همراهی می کند. حنانه سادات کودک 8 ماهه ای است که با حضور خود در کاروان آسیایی به دنیا ثابت کرد که شکست حصر غزه وظیفه همه انسان ها است.

رضوی در آغوش سردار قاسمی قرار می گیرد. بقیه اعضای کاروان نیز وارد می شوند. روح الله رضوی در پاسخ به این سوال که چرا فرزند خردسال خود را نیز با کاروان همراه کرده است می گوید: " این نکته را به همه گفته ام که هر اتفاقی برای فرزندم بیفتد، مطمئنا متفاوت از اتفاقی که برای کودکان غزه می افتد، نخواهد بود.

در ضمن حرکت ما حرکتی بشر دوستانه بود. دختر من نماینده کودکان آسیایی در کاروانی بود که وارد غزه شد. تجربه نشان داده که اسرائیل معمولا این حرکت ها را تروریستی می نامد، ولی حضور بچه‌ها و خانم‌ها در این کاروان اثبات کرد که این حرکت بشر دوستانه است. الحمدالله اتفاقی رخ نداد، ولی این مساله مهم است که بدانیم اگر ما سه روز در غزه بودیم، هر روز مردم غزه در رنج و سختی می گذرد. "

مادر حنانه سادات، این اسمی است که اعضای کاروان آزادی بر روی همسر روح الله رضوی گذاشته اند.

عاصمه رضوی می گوید: " برایم افتخار است که توانستم محاصره غزه را بشکنم. مردم غزه نیز از حضور بانوان استقبال کردند. لحظه‌ای که تصمیم گرفتیم به غزه برویم، می دانستیم که کودکان غزه نیز برای پدر و مادر خود عزیز هستند، به همین دلیل کودک خود را به همراه بردیم.

سعید قاسمی از دور نظاره گر مراسم استقبال است. از او می پرسم به چه چیزی فکر می کند؟ بعد از مکثی طولانی پاسخ می دهد:" یاد اولین دفعه‌ای که به همراه احمد متوسلیان برای جنگ با اسرائیل راهی شدیم، افتادیم. الحمد الله که این حرکت ادامه پیدا کرد و باید سعی کنیم این توان را به مردم شرق آسیا منتقل کنیم."

اعضای کاروان آسیایی حرف های زیادی برای گفتن خواهند داشت. حرف هایی از جنس مظلومیت و شجاعت کسانی که توانستند با روحیه انقلابی، محاصره مظلوم ترین سرزمین اسلام را بشکنند.

منبع :رجانیوز

 

 


 نوشته شده توسط هلال در چهارشنبه 89/10/22 و ساعت 8:1 عصر | نظرات دیگران()
درباره خودم

هلال
هلال
دشمن بزرگ اسلام و بشریت صهیونیسم با تاریک کردن فضای جهان، توانسته است اهداف پلید و شوم خود را پیش ببرد. هلال سعی می کند با نور خود حقایق را نشان دهد.

آمار وبلاگ
بازدید امروز: 16
بازدید دیروز: 12
مجموع بازدیدها: 127944
جستجو در صفحه

لوگوی دوستان
خبر نامه