سفارش تبلیغ
صبا ویژن
 

هلال

 
امروز: سه شنبه 103 اردیبهشت 18

 

روابط رژیم صهیونیستی و هند در تمامی زمینه های سیاسی، اقتصادی، دفاعی و سرمایه گذاری به سرعت در حال گسترش است و روزنامه فاینانشل تایمز به نقل از یک مسئول صهیونیستی اعلام کرده است که حجم مبادلات دو جانبه طرفین در سال 2008 میلادی 4 میلیارد و 100 میلیون دلار بوده و انتظار می رود این میزان طی 5 سال آینده به 12 میلیارد دلار افزایش یابد.

اما با این وجود، روابط اصلی طرفین در زمینه دفاعی است که بخشی از آنها علنی و بخشی دیگر محرمانه و سری است و به مسائل حساسی مانند همکاری های اطلاعاتی و هسته ای مربوط می شود. به طوری که بر اساس اظهارات "مارک سوفیر" سفیر اسرائیل در دهلی نو، تل آویو از روابط دفاعی خوبی با هند برخوردار است و این مساله بر کسی پوشیده نیست، اما در مقابل بخش محرمانه این روابط به ماهیت آنها مربوط می شود که همچنان باید محرمانه باقی بماند.

آجای شوکلا از تحلیلگران هندی در گفتگو با مجله "بیزنس استاندارد" خاطر نشان کرده است که اسرائیل به منبع اصلی تامین کننده تسلیحات هند تبدیل شده است و 50 درصد از صادرات تل آویو به دهلی نو را سلاح و 30 درصد را نیز تجهیزات دفاعی تشکیل می دهند. علاوه بر این، هند در سال 2008 میلادی ماهواره جاسوسی "تیکسار" اسرائیل با نام "بولاریس" را از پایگاه "سریهاریکوتا" به فضا شلیک کرد و این ماهواره باعث افزایش قدرت جاسوسی تل آویو از فعالیت های نظامی ایران می شود.

از سوی دیگر، هند قراردادی به ارزش یک میلیارد و 100 میلیون دلار را با شرکت های "آلتا" و "صنایع هوایی رژیم اشغالگر قدس" موسوم به "آی، ایه، آی" به امضا رسانده است که به موجب آن شرکت های مذکور مسئولیت تعمیر و فروش هواپیماهای جاسوسی "اواکس" و سامانه موشکی "باراک 8" به هند را بر عهده دارند و بدین ترتیب سقف خرید تجهیزات دفاعی دهلی نو از تل آویو در کمتر از 10 سال آینده به حدود 8 میلیارد دلار بالغ خواهد شد.

در همین راستا، رژیم صهیونیستی نیز از پروژه بزرگ صنایع نظامی در هند پرده برداشته است و نشریه اقتصادی منتشره از سوی روزنامه عبری زبان "معاریو" خاطر نشان کرده است که شرکت رافائیل که از مهمترین شرکت های تولید تجهیزات جنگی در اسرائیل به شمار می رود با شرکت توسعه سامانه های موشک های پیشرفته "بهارات الکترونیس" که با نام اختصاری "بل" شناخته می شود (و وابسته به دولت هند است) همکاری خواهد داشت.

این نشریه به نقل از لوبا دوری مدیر کل بازاریابی شرکت رافائیل اعلام کرده است که شرکت هندی بل 74 درصد از سهام این پروژه را در اختیار دارد و ما بقی سهام در اختیار شرکت رافائیل قرار دارد.

ارزش این پروژه چندین میلیارد دلار برآورد می شود و مسئولان معتقدند که تل آویو تلاش دارد بخش اعظم سرمایه گذاری های آینده هند در عرصه صنایع نظامی را که چیزی در حدود 100 میلیارد دلار برآورد می شود، به خود اختصاص دهد. به گزارش روزنامه معاریو پروژه مذکور در منطقه صنعتی متعلق به شرکت بل در بنگالور و حیدرآباد اجرا خواهد شد.

هند در حال حاضر در حال مذاکره با رژیم صهیونیستی برای خرید سلاح های پیشرفته و تجهیزات دید از پشت دیوار و یا اطراف دیوار است و تل آویو مسئولیت آموزش نیروهای امنیتی هند در زمینه استفاده از تکنولوژی های مورد استفاده در زمینه مبارزه با تروریسم و جنگ های چریکی را بر عهده دارد.

در همین راستا، منابع صهیونیستی از همکاری رژیم صهیونیستی و هند در زمینه توسعه سامانه های دفاعی از جمله سامانه " MARSAM " که قدرت انهدام هواپیماهای جنگی و هواپیماهای بدون خلبان از فاصله 120 کیلومتری را دارد و نیز سامانه " IAI DRDO " متعلق به نیروی دریایی هند خبر می دهند.

مجله امور دفاعی "گینس" نیز اعلام کرده است که سازمان ضد اطلاعات رژیم صهیونیستی روابط خود با هند در زمینه مبارزه با اسلامگرایان مسلح در کشمیر را گسترش داده است و سرویس های امنیتی دو طرف در زمینه مبادله اطلاعات مربوط به فعالیت های محرمانه کشورهای خاورمیانه با یکدیگر همکاری دارند.


 نوشته شده توسط هلال در پنج شنبه 89/2/9 و ساعت 12:34 صبح | نظرات دیگران()
درباره خودم

هلال
هلال
دشمن بزرگ اسلام و بشریت صهیونیسم با تاریک کردن فضای جهان، توانسته است اهداف پلید و شوم خود را پیش ببرد. هلال سعی می کند با نور خود حقایق را نشان دهد.

آمار وبلاگ
بازدید امروز: 16
بازدید دیروز: 39
مجموع بازدیدها: 128810
جستجو در صفحه

لوگوی دوستان
خبر نامه