سفارش تبلیغ
صبا ویژن
 

هلال

 
امروز: جمعه 103 اردیبهشت 7

اندیشمند عربستانی:
آیت الله خامنه ای الگوی مبارزه با رواج خرافات در میان شیعیان است

خبرگزاری رسا- دکتر فواد ابراهیم با انتقاد از رواج خرافات در مذهب تشیع تاکید کرد که رهبر جمهوری اسلامی ایران با صدور فتواهای اصیل اسلامی، الگوی مبارزه با رواج آموزه های خرافی در میان شیعیان است


به گزارش خبرگزاری رسا، دکتر فواد ابراهیم پژوهشگر و اندیشمند شیعه عربستان طی سخنانی در بیروت،‌ ضمن انتقاد از رواج برخی مسائل خرافی و منحرف در میان شیعیان، گفت: متاسفانه برخی خرافات و مسائلی که جزء مذهب نیست، به اسم دین وارد مذهب تشیع شده است و این در نوع خود انحرافی بزرگ به شمار می رود که خواسته دشمنان اسلام است.

وی افزود: تشیع کنونی با تشیعی که ائمه اطهار (ع) آنرا تبلیغ کرده اند تفاوت دارد و متاسفانه در تشیع کنونی برخی مسائل نامرتبط به دین، تحت تاثیر فشارهای اجتماعی، زمینه های تاریخی و اسطوره ها وارد شده است.

دکتر فواد ابراهیم بر لزوم تجدید نظر در برخی عادتهای شیعیان تاکید کرد و اظهار داشت: برخی از شبکه های ماهواره ای به انتشار خرافه می پردازند و متاسفانه مذهب به حق تشیع را نزد جهانیان کم ارزش جلوه می دهند.

وی خواستار هوشیاری و ایستادگی جدی علما و دلسوزان شیعه در برابر این خرافات شد و گفت: اگر نسبت به رواج خرافات در جامعه دیر اقدام شود، دشمنان به خوبی از آنها سوء استفاده خواهند کرد.

فواد ابراهیم در ادامه رهبر جمهوری اسلامی ایران حضرت آیت الله خامنه ای را یکی از علما و مراجع بیدار و روشنفکر جهان تشیع دانست و گفت: من معتقدم امثال حضرت آیت الله خامنه ای هستند که واقعا در صدد گسترش تشیع حقیقی در جهان اند. به عنوان نمونه این مرجع آگاه با قاطعیت فتوای حرمت قمه زنی را صادر کردند و راه مبارزه با خرافات را در جامعه شیعه گشودند.

وی تاکید کرد: متاسفانه بخش زیادی از شیعیان در برابر فتواهای نورانی نظیر حرمت قمه زنی که توسط آیت الله خامنه ای و آیت الله فضل الله صادر شد ایستادگی کرده و به انتقاد از مراجع عظام می پردازند و این همان انحراف در تشیعی است که نست به آن نگران هستیم.

دکتر فواد ابراهیم تشیع نورانی را نمونه واقعی زندگی دانست و خاطرنشان ساخت: این جنبش تشیع نورانی سبب خواهد شد تا میان کسانی که به واقع در حال خدمت به مذهب هستند با کسانی که در صدد ضربه زدن به تشیع می باشند تفاوت قائل شویم و این جنبش عاملی برای معرفی تشیع اصیل و تاریخی است که نمونه کاملی برای زندگی بشریت به شمار می رود.


 نوشته شده توسط هلال در چهارشنبه 89/2/15 و ساعت 12:54 صبح | نظرات دیگران()
درباره خودم

هلال
هلال
دشمن بزرگ اسلام و بشریت صهیونیسم با تاریک کردن فضای جهان، توانسته است اهداف پلید و شوم خود را پیش ببرد. هلال سعی می کند با نور خود حقایق را نشان دهد.

آمار وبلاگ
بازدید امروز: 12
بازدید دیروز: 30
مجموع بازدیدها: 128441
جستجو در صفحه

لوگوی دوستان
خبر نامه