سفارش تبلیغ
صبا ویژن
 

هلال

 
امروز: پنج شنبه 103 اردیبهشت 13

خبرگزاری فارس: رژیم صهیونیستی اذعان کرد که تعداد زیادی از آثار باستانی و میراث فرهنگی به سرقت رفته از عراق درپی حمله آمریکا به این کشور در سال 2003 میلادی از موزهای این رژیم سر درآورده است

به گزارش فارس به نقل از خبرگزاری ملی عربستان، اداره موسوم به "آثار باستانی " اسرائیل اذعان کرد که تعدادی آثار باستانی مسروقه عراق در موزه‌های این رژیم به چشم می‌خورد.
این آثار باستانی بعد از حمله آمریکا به عراق در سال 2006 میلادی از این کشور به سرقت رفته و به خارج قاچاق شد.
روزنامه "الحقیقه " اردن به نقل از "عبدالزهره الطالقانی " سخنگوی وزارت گردشگری و آثار باستانی عراق از وجود آثار باستانی مسروقه عراق در سرزمین اشغالی خبر داد.
الطالقانی گفت: باندهای ویژه که ممکن است مورد حمایت سازمان‌های اطلاعاتی برخی کشورها باشند، در عملیات سرقت آثار باستانی عراق شرکت داشته‌اند.
این روزنامه به ناپدید شدن گنج‌های نمرود اشاره کرد که یکی از باستانشناسان عراق آنها را بین سال‌های 1988 تا 1992 میلادی در شمال شهر "موصل " کشف کرد و صدام دیکتاتور سابق عراق با این گنج‌ها به صورت کاملا محرمانه برخورد کرد و دستور انتقال آن را در صندوق‌هایی به بانک مرکزی عراق داد.


روزنامه الحقیقه افزود: آمریکایی‌ها بعد از اشغال شهر بغداد؛ این صندوق‌ها را باز کرده و 650 قطعه آثار باستانی به اندازهای متفاوت و ساخته شده از طلا را به ارزش تاریخی بسیار گرانبهایی یافتند و نیروهای آمریکایی این آثار را در موزه بغداد به نمایش گذاشتند و مردم عراق در سال 2003 میلادی آن را مشاهده کردند اما اندک اندک از تعداد این گنجینه آثار باستانی کم شد تا جایی که همه این آثار ناپدید شدند.
این روزنامه عراقی به نقل از شاهدان عینی نوشت: آنها تعدادی از باستانشناسان به همراه خودروهای زرهی آمریکا را مشاهده کردند که در مناطق کشف گنج‌های نمرود به دنبال گنج‌های مدفون شده بیشتری می‌گشتند.
در همین حال، اداره موسوم به "آثار باستانی اسرائیل " به سرقت آثار باستانی و تاریخی عراق اذعان کرد و "یولی شفارتس " سخنگوی آن گفت: دهها اثر باستانی در سال‌های اخیر از عراق به اسرائیل رسیده ‌است که به دورهای تاریخی مختلف تعلق دارد.
وی مدعی شد که این آثار باستانی از راههای قانونی و بوسیله بازرگانان به طور اساسی از شهر "لندن " پایتخت انگلیس و برخی کشورهای اروپایی دیگر وارد اسرائیل شده‌ است.
این مسئول رژیم صهیونیستی افزود: به احتمال زیاد این آثار باستانی عراق در بازار آزاد برخی از کشورها فروخته و سپس در محل‌های موقت در اروپا بویژه در لندن انبار و سپس برای بازرگانان در اسرائیل فرستاده می‌شود.
سرقت آثار باستانی و میراث فرهنگی عراق توسط نیروهای آمریکایی با نزدیک شدن هرچه بیشتر به زمان آغاز خروج آنها از عراق افزایش می‌یابد به گونه‌ای که خانم "امیرعیدان " رئیس موزه‌های سازمان میراث فرهنگی عراق یک ماه پیش به روزنامه عراقی "الصباح " گفت: مقامات امنیتی فرودگاه واشنگتن یک نیروی آمریکایی را درحال تلاش برای قاچاق یک قطعه اثر باستانی عراق به آمریکا دستگیر کردند.
نظامی آمریکایی این اثر باستانی را از یکی از مناطق باستانی شهر "اور " در استان "ذی قار " عراق به سرقت برده بود.
عیدان در حاشیه افتتاح نمایشگاه هنرهای تجسمی که به مناسب نخستین سالروز گشایش موزه ملی عراق برگزار شد، به الصباح گفت: سازمان میراث فرهنگی عراق با هماهنگی وزارت کشور و پلیس بین الملل "اینترپل " عراق در تلاش است تا آثار باستانی سرقت شده از عراق را بازپس بگیرند.
وی افزود: این نیروی آمریکایی اثر باستانی سرقت شده را در ساک خود پنهان کرده بود


 نوشته شده توسط هلال در دوشنبه 89/2/20 و ساعت 12:27 صبح | نظرات دیگران()
درباره خودم

هلال
هلال
دشمن بزرگ اسلام و بشریت صهیونیسم با تاریک کردن فضای جهان، توانسته است اهداف پلید و شوم خود را پیش ببرد. هلال سعی می کند با نور خود حقایق را نشان دهد.

آمار وبلاگ
بازدید امروز: 1
بازدید دیروز: 19
مجموع بازدیدها: 128638
جستجو در صفحه

لوگوی دوستان
خبر نامه